Loading...

Śruby zabezpieczające

Liczba produktów w ofercie: 9

Pokazano 1-9 z 9 pozycji

Aktywne filtry

Śruby zabezpieczające do kół

Kradzieże felg niestety nie są historią, a przecież same w sobie mają dużą wartość. I nie jest tu mowa tylko o pieniądzach (chociaż też), ale trudnej dostępności niektórych i ich unikalnemu charakterowi. Dlatego rozsądnym wydaje się zamontowanie śrub zabezpieczających do kół. Jest to element wyposażenia zewnętrznego. Cena jednego kompletu to zazwyczaj niewielki wydatek, a przecież lepiej zapobiegać nieszczęśliwym sytuacjom, niż mierzyć się z ich skutkami. Oczywiście nigdy nie można mieć stuprocentowej pewności, że koła nie zostaną wykręcone i ukradzione, ale zgodnie z zasadą, że złodziej szuka najsłabiej krytych miejsc, śruby zabezpieczające w znacznej większości przypadków spełnią swoje założenie. 

 

Jak rozpoznać, że mocowania koła nie są w idealnym stanie?

Sygnałów może być wiele, ale zazwyczaj można zauważyć, że:

  • widoczne są ślady korozji (czasami lepiej jest je po prostu wymienić)
  • nie da się dokręcić elementów do końca 
  • następuje przewijanie części

 

Podział śrub zabezpieczających 

Śruby zabezpieczające do kół nie posiadają jednego standardowego wymiaru. Stosowane są chociażby inne mocowanie, czy też inny typ i rozmiar gwintów. Przydatne dane na temat zastosowanych śrub znajdziemy w instrukcji auta. Po bardziej szczegółowe dane i opinie warto sięgnąć na forach branżowych dotyczących danego modelu samochodu. Ale nie ma potrzeby przekopywać się godzinami przez nieraz sprzeczne informacje i niepotrzebnie się stresować. Przedstawiamy w skrócie kluczowe informacje, pozwalające rozróżnić, jakie konkretnie śruby zabezpieczające potrzebujemy.

  • Osadzenie śruby - można znaleźć na rynku różne jej kształty, a mowa tu dokładniej o stożkowym, płaskim, lub kulistym. Te pierwsze zazwyczaj używa się w aluminiowych felgach, a te drugie w stalowych. Rzadziej używa się płaskiego osadzenia, choć niektóre modele znanych marek typu Peugeot, czy Citroen go używają. 
  • Skok i średnica gwintu - bardzo istotny parametr, zależny od piasty koła. Niedopasowanie gwintu skutkować podczas próby wkręcenia śruby nawet uszkodzeniem gniazda. Do prawidłowego pomiaru długości skoku i średnicy gwintu warto użyć suwmiarki pochodzącej ze śruby właśnie wykręconego koła. Przykład oznaczenia skoku gwintu to: M12 x 1,25.EDI. Oznacza on oddalenie jego końców od siebie o 1,25 mm. Czasami stosuje się w tym przypadku miarę calową.
  • Rozmiar klucza - w powszechnym użytkowaniu najczęściej można spotkać śruby o rozmiarze 17 i 19 milimetrów. Dlatego też najbezpieczniej będzie szukać takich do kupienia.
  • Długość śruby - prawidłowo wkręcone śruby, to zazwyczaj efekt 6-8 wkrętów (da się je policzyć po zwojach na piaście). Przesadzenie w którąś stronę nie jest korzystne. Za długa szybko zardzewieje, a zbyt krótka nie zapobiegnie wykręceniu.

Bardzo istotne jest, aby jedna z przejściówek służących do odkręcania śrub zabezpieczających znajdowała się pod ręką. Jest to użyteczne w razie awarii, gdyż inaczej nie będzie możliwości zdjęcia i wymiany uszkodzonego koła. Taka nasadka ma też swoje zastosowanie u mechanika i w zakładzie wulkanizacyjnym. 

W sklepie MOTO FENEK mogą Państwo znaleźć kilka rodzajów śrub zabezpieczających do kół.

LINK: https://motofenek.pl/sruby-zabezpieczajace-do-kol-12x125x25c-komplet.html 

LINK: https://motofenek.pl/sruby-zabezpieczajace-do-kol-12x15x28c-komplet.html